Ce sunt Meta Tag-urile și care este rolul lor pentru magazinele online?

meta taguri in magazin online

Meta Tag-urile sunt elemente HTML folosite în site ce oferă informații despre pagina ta, despre ce conține site-ul sau magazinul online. Aceste Meta Tag-uri în magazine online sunt folosite în codul website-urilor pentru a ajuta motoarele de căutare și vizitatorii să înțeleagă conținutul paginii.

Mai exact, aceste Meta Tag-uri sunt mici descrieri precise, realizate după reguli SEO ce îți pot ridica sau coborî pagina în lista de rezultate afișate de Google la căutări.

Cu ajutorul acestor descrieri din Meta Tag-uri, motoarele de căutare precum Google vor ști cum să indexeze pagina și să o afișeze potențialilor clienți. Iar prin aceste descrieri poți în același timp să atragi și interesul utilizatorilor de a-ți accesa pagina și de a nu merge la concurență.

Dacă Google știe exact ce conține pagina ta, acest lucru se datorează utilizării corecte a Meta Tag-urilor. Mai mult, Google va afla și cuvintele cheie pe care se concentrează site-ul tău.

Elementele Meta sunt primele informații citite de către cei care caută informații sau produse online. Mai simplu spus, Meta Tag-urile sunt prima impresie pe care tu o creezi utilizatorilor și îi poate convinge să acceseze pagina ta.

De aceea, trebuie să fie cât se poate de corect redactate atât din punct de vedere gramatical, cât și din punct de vedere SEO.

Care sunt cele mai importante Meta Tag-uri folosite în cadrul unui magazin online?

Din perspectiva SEO există 3 tipuri de Meta Tag-uri pe care nu trebuie să le ratezi dacă vrei ca site-ul tău să se bucure de succes în online. Acestea sunt Meta Title, Meta Description și Meta Language, Meta robots (index – noindex / follow – nofollow). Fiecare joacă un rol important în optimizarea SEO a site-ului.

Fiecare trebuie redactat după anumite cerințe și să urmeze anumite criterii pentru ca tu să atragi vizitatori pe pagina ta.

Astfel, Meta Title trebuie în primul rând să conțină cuvântul cheie pe care intenționezi să obții căutări în motoarele de căutare. Pe lângă cuvântul cheie principal, poți adăuga și numele brand-ului astfel încât să obții un titlu cât mai sugestiv. De asemenea, Meta Title nu trebuie să fie mai lung de 70 de caractere. Altfel, acesta nu va fi afișat complet de către Google.

Meta Description este descrierea aferentă paginii și este importantă pentru motoarele de căutare și pentru utilizatori. Formulată corect, aceasta va oferi informații pentru indexarea paginii și va determina utilizatorii să acceseze site-ul tău. Este percepută ca și o continuare a Meta Title-ului. Trebuie să conțină cuvântul cheie, beneficii, brandul și chiar un Call to Action pentru a motiva utilizatorii. Limita maximă recomandată este de 160 de caractere.

Alte tipuri de Meta tags:

Meta Language este un element folosit în cadrul magazinelor online sau site-urilor cu conținut tradus în mai multe limbi. Astfel, acest Meta oferă informații referitoare la limba în care este redactat site-ul, dar și să afișeze rezultate într-o limbă cât mai corectă în funcție de locația utilizatorilor.

Meta Robots (index / follow) sunt de asemenea elemente Meta Tag ce țin de optimizarea corectă a unui website sau magazin online. Aceste elemente sunt folosite în cod pentru a indica motoarelor de căutare cum să indexeze anumite pagini din cadrul site-ului. Există mai mulți parametrii Meta Robots ce pot fi incluși în cod pentru a indica ce pagini dorești să fie indexate.
-index – se adaugă paginilor ce vrei să fie indexate și găsite de către utilizatori în rezultatele căutărilor pe Google
-noindex – contrar primei opțiuni, odată adăugat noindex în cod, transmiți roboților de indexare să nu indexeze pagina respectivă și să nu o afișeze în rezultatele căutărilor
-follow – transmite roboților de indexare să urmărească link-urile din cadrul unei pagini ce pot duce către alte site-uri
-nofollow – contrar link-urilor follow, prin adăugarea nofollow în cod, nu se va adăuga valoare niciunui link din cadrul paginii tale

Link-urile de tip follow ajută din punct de vedere SEO la creșterea valorii unei pagini sau a unui site. Acesta devine relevant, iar Google va afișa acea pagină mai des. De exemplu, dacă magazinul tău online are link-uri externe de tip follow ce vin din alte site-uri, acesta va avea o valoare mult mai mare din perspectiva SEO.

Cum folosim Meta Tag-uri pentru un magazin online?

Atunci când vorbim despre un magazin online, Meta Tag-urile sunt un subiect ce nu trebuie neglijat. De obicei magazinele online au o structură mai complexă. Acestea au o structură de tipul:

-pagina de acasă sau pagina principală
-pagina de categorie
-pagina de subcategorie
-pagina produsului
-pagini de info generale (contact; despre noi; termeni si conditii, blog etc.)

De aceea, fiecare dintre aceste pagini din cadrul unui magazin online trebuie optimizată specific. Doar astfel va avea rezultatele dorite pe motoarele de căutare și va motiva clienții să viziteze magazinul tău.

Poți începe prin a face o listă cu elementele relevante pentru Google și pentru utilizatori. Apoi, să le incluzi în Meta Tag-uri. Poți începe cu următoarele:

-ce cuvinte cheie sunt relevante produselor tale și au volum de căutare mare
-care sunt beneficiile produselor tale și cum le poți pune în evidență
-ce are specific fiecare categorie de produse (pentru a putea diferenția descrierile între ele)
-ce beneficii oferi tu ca și furnizor al produselor la achiziția din magazinul online

Cum să construiești Meta Tags eficiente?

Toate acestea te vor ajuta să elaborezi Meta Title și Meta Description relevante și specifice fiecărei categorii și subcategorii de produse existente în magazinul tău. Iată un exemplu mai concret:

Meta Tag-urile paginii principale trebuie să conțină cuvântul cheie, numele brand-ului, domeniul de activitate și un mesaj care să stârnească curiozitatea. Aceste Meta Tag-uri sunt destul de generale comparativ cu elementele Meta din paginile de categorii, subcategorii sau paginile de produs.

Meta Tag-urile din pagina de categorie devin mai specifice. Aici vei folosi numele categoriei ca și Meta Title, însoțit de numele brand-ului. Și Meta Description se va concentra doar pe această categorie de produse și va conține cuvinte cheie specifice categoriei și informații despre aceasta.

Meta Tag-urile pentru pagina de subcategorie devin și mai specifice. Acestea îți oferă șansa de a împărți produsele cât mai specific pentru a fi mai ușor identificate de către utilizatori. De exemplu, dacă ai un magazin care vinde produse pentru animale, iar o categorie de produse este cea de produse pentru câini, poate fi creată o subcategorie cu accesorii pentru câini. Astfel, produsele din magazin vor fi împărțite cât mai specific și Meta Tag-urile vor fi optimizate în funcție de specificul fiecărei subcategorii.

Meta Tag-urile pentru pagina produsului pun în valoare fiecare produs. Astfel, în Meta Title se va folosi numele produsului însoțit de numele brand-ului. Iar în Meta Description se va pune accent pe caracteristicile produsului și beneficiile acestuia.

Cum este construit un magazin online?

Magazinele online sunt împărțite în pagini de categorii și pagini de subcategorii. Astfel, tu îți poți împărți mult mai bine produsele în funcție de diferite criterii precum scopul utilizării. 

Această arhitectură a magazinului online în categorii și subcategorii este necesară pentru vizitatorii magazinului. Aceștia trebuie să ajungă într-un mod logic și rapid la produsele căutate. Altfel, există riscul ca aceștia să părăsească magazinul tău. 

Numele categoriei și subcategoriei trebuie să fie cât mai relevant. Acesta se bazează pe cuvinte cheie specifice magazinului tău online, cu un volum de căutare mare. Odată identificate aceste cuvinte cheie, poți împărți produsele vândute în categorii și subcategorii pentru a încuraja o navigare cât mai ușoară în magazinul online. 

Cu cât numele categoriei, subcategoriei și produsului sunt mai relevante și căutate de către utilizatori, cu atât mai mult îți crești șansele ca magazinul online să apară în lista căutărilor pe Google. În cazul magazinelor online, competiția este mult mai mare. De aceea, cuvintele cheie trebuie alese cât mai bine pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Mai mult, în cadrul paginii de produs trebuie să existe o structură a textului din pagină. Titlurile precum H1, H2 trebuie concentrate pe aceleași cuvinte cheie alese, la fel și descrierea ce însoțește produsul. Pentru a optimiza și mai bine magazinul online, poți alege să incluzi o scurtă descriere pentru fiecare categorie și subcategorie de produse, ținând cont din nou de cuvintele cheie. 

Și nu în ultimul rând, URL-ul fiecărei categorii, subcategorii și pagina de produs trebuie și ele optimizate corespunzător. Adică, trebuie alese pe baza cuvintelor cheie care reflectă cât mai bine ceea ce tu vinzi în cadrul magazinului online. 

Imagini, link-uri interne: de ce trebuie optimizate în cadrul unui magazin online?

Imaginile produselor au și ele un rol în optimizarea magazinului online. Atunci când acestea sunt încărcate online, trebuie să se optimizeze atributul ALT pe cuvântul cheie specific. Astfel, devine și mai evident pentru motoarele de căutare ceea ce tu vrei să vinzi.

Acest atribut al imaginilor ajută și la afișarea imaginilor produselor în rezultatele căutărilor în secțiunea de Imaginii a lui Google. Îți crești astfel șansele de afișare în rezultatele motoarelor de căutare.

Link-urile interne nu sunt nici ele de neglijat. Acestea ajută la o structurare cât mai bună a site-ului și o navigare cât mai ușoară a utilizatorilor. Dacă utilizatorii găsesc ușor tot ceea ce au nevoie în cadrul magazinului tău vor petrece mai mult timp acolo. Mai mult, aceste link-uri interne sunt importante și pentru indexarea site-ului în Google. Conectarea paginilor între ele în cadrul magazinului online este o dovadă de organizare a site-ului și navigabilitate mai eficientă pentru utilizatori.

Tool-uri pentu analiza MetaTags în cadrul magazinelor online

Există tool-uri ce te ajută să identifici și să modifici Meta Tags pentru ca acestea să fie cât mai corect formulate și cu un număr corect de caractere. De exemplu, SEO Quake îți oferă o diagnoză a paginii și poți identifica Meta Tag-urile în magazinul online sau pagini web, dar și elemente precum titlurile din cadrul paginii, atributele ALT ale imaginilor din pagină sau link-urile interne și externe.

Cu ajutorul tool-ului To The Web, poți compune un nou Meta Title și o nouă Meta Description care să se încadreze în dimensiunile optime pentru motoarele de căutare. Poți avea și o diagnoza clară, dar poți și îmbunătății erorile foarte ușor pentru a-ți optimiza magazinul online. Acest tool măsoară lungimea Meta Title și Meta Description în pixeli, asemeni motoarelor de căutare. 

Pentru identificarea cuvintelor cheie relevante, cu un volum de căutare mare, poți folosi SEMRUSH. Pe baza cuvintelor cheie identificate, poți pune în aplicare toate cunoștințele pentru optimizarea magazinului online. 

Să recapitulăm pe scurt:

-trebuie să optimizăm întotdeauna Meta Title, Meta Description, dar să avem grijă și la indexarea paginilor și a link-urilor externe din pagini
-textul și titlurile din cadrul unei pagini a magazinului online trebuie redactate cât mai corect din punct de vedere SEO și trebuie să includă cuvintele cheie
-nu uita de optimizarea atributului ALT al imaginilor din cadrul magazinului online și a link-urilor interne
-optimizează URL-ul conform modificărilor aduse paginii
-folosește tool-uri precum SEO Quake și To The Web pentru diagnoză și optimizare corectă

Meta Tag-urile în magazinul online sunt esențiale, fie că vorbim despre un site de prezentare sau de un magazin online. Fără elementele Meta, există riscul ca magazinul tău online să nu apară în rezultatele de căutare sau să apară în căutări irelevante. Optimizarea Meta Tag-urilor ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul magazinului și să afișeze pagina ta utilizatorilor relevanți.