GOOGLE SEO TOOLS: SEARCH CONSOLE ȘI ANALYTICS: CE SUNT ȘI CUM SE UTILIZEAZĂ?

google seo tools

Ne-ai tot auzit și ai tot citit despre cum urmărim și măsurăm evoluția optimizărilor SEO la nivelul site-urilor web. Și în același timp am tot menționat Google SEO Tools – Google Search Console și Google Analytics. Acestea sunt dezvoltate și puse la dispoziție de către Google pentru a putea urmări periodic evoluția website-ului afacerii tale. Sunt probabil cele mai folosite tool-uri de analiză și măsurare nu doar a activități utilizatorilor online, dar și a componentelor site-ului tău – viteza de încărcare, erori pe pagină, optimizarea pentru dispozitive mobile și poziția în rezultatele Google. 

Credem că rezultatele ce pot fi măsurate și analizate temeinic sunt cele pe care te poți baza. Astfel, prin rapoarte colectate periodic poți lua decizii de optimizare SEO, implementarea unor modificări la nivelul paginii sau corectarea unor erori. Toate cu scopul de a atrage cât mai mulți vizitatori pe site-ul tău. 

Vom discuta despre fiecare pentru a afla exact cum te ajută și cum se utilizează.

Google SEO Tools: Ce este Google Search Console și cum se utilizează?

Google Search Console ar trebui să fie un tool nelipsit pentru orice marketer. Odată implementat în cadrul site-ului, Search Console adună date despre starea paginii web, poziția în motoarele de căutare sau posibile erori ale paginilor, precum și cuvintele cheie prin care vizitatorii ajung pe website. 

Există mai multe instrumente în Google Search Console foarte utile în urmărirea performanței site-ului tău:

  • Performanță – click-urile pe site într-o anumită perioadă de timp
  • Control URL – verificarea URL-ului site-ului
  • Acoperire – ce pagini au fost indexate, ce pagini prezintă erori
  • Harta site-ului
  • Utilizare pe dispozitive mobile
  • Probleme de securitate
  • Linkuri

Toate acestea sunt date esențiale atât pentru succesul site-ului tău, cât și pentru noi. Odată strânse suficiente date, putem optimiza site-ul pentru a rectifica eventuale probleme. 

Ce este Google Analytics și cum se utilizează?

Dacă Search Console oferă mai mult date despre SEO și site, Google Analytics îți vine în ajutor cu date foarte importante despre vizitatorii site-ului și comportamentul acestora. Din momentul în care tool-ul este activat, începe colectarea datelor și tu vei avea o imagine de ansamblu asupra utilizatorilor online. 

Iată ce fel de instrumente cuprinde Google Analytics și ce date îți oferă:

  • Rapoarte în timp real – aici poți observa date colectate în timp real de către Google despre activitatea pe site-ul tău
  • Rapoarte despre public – aici informațiile colectate sunt foarte vaste și îți oferă informații de bază în optimizarea site-ului. Comportamentul vizitatorilor pe site, date demografice, tipul de tehnologie folosit, traseul parcurs de ei pe site și durata medie a unei sesiuni. 
  • Rapoarte de achiziție – vei descoperi cum au ajuns vizitatorii pe site, cum te-au ajutat campaniile pe social media sau Google Ads să crești vizitele pe site.
  • Rapoarte despre comportament – poți afla ce au căutat utilizatorii pe site, viteza de încărcare și date despre conținutul site-ului.
  • Rapoarte despre conversii – aici poți urmări evoluția obiectivelor setate de tine, ceea ce tu urmărești să atingi prin cadrul site-ului (vânzări, formulare de contact, descărcări)

Aceste Google SEO Tools – Google Search Console și Google Analytics – sunt foarte vaste și create cu scopul de a aduna cât mai multe date relevante site-ului tău. Pe baza acestora poți lua decizii la nivel de SEO sau poți afla ce impact au avut campaniile de reclamă plătită asupra vizitelor pe site. 

Vrei să îți aduci afacerea în online și ai nevoie de un site de prezentare sau magazin online? Contactează-ne și te putem ajuta atât cu crearea site-ului, cât și cu monitorizarea acestuia.