fbpx

Cum să îți îmbunătățești strategia de content online? - Part 1

Cum să îți îmbunătățești strategia de content online?

S-ar putea spune că este greu să ții pasul cu mediul digital având în vedere că este mereu în rapidă dezvoltare. Persoanele din marketing-ul online știu prea bine acest lucru. Însă, este un aspect care nu ar trebui să sperie pe nimeni. Oricine se poate adapta cu ușurință noilor tendințe din mediul online – atât deținătorii de afaceri online, cât și clienții prin informare. Astfel, vei învăța cum să îți îmbunătățești strategia de content online și să atragi cât mai mulți clienți noi.

În continuarea acestui articol, vom dezbate cum să înțelegem rețelele de socializare și cum să creăm conținut adecvat pentru fiecare în parte. Totodată, vom împărtăși sfaturi despre cum să ne adaptăm mai ușor trendurilor. Astfel, vei reuși să creezi content calitativ ce îți va crește comunitatea online.

Cum să îți îmbunătățești strategia de content online?

Marketing-ul prin conținut este cea mai eficientă modalitate de promovare în mediul online. De ce? Pentru că poate aduce beneficii uriașe dacă se ține cont de regulile sale de bază și să se adapteze ușor-ușor tendințelor actuale.

Strategia de content marketing reprezintă planul tău de a crea și publica materiale de conținut pentru promovare online. Acest conținut constă în articole, bloguri, advertoriale, videouri, imagini și postări în social media. Toate acestea te ajută să îți faci brandul cunoscut, să atragi vânzări, să îmbunătățești performața afacerii tale. Putem spune că strategia de marketing este harta care te ajută să ajungi acolo unde îți propui.

Înainte, marketingul funcționa pe principiul „Cantitatea este calitate”. Cu cât brandurile aveau mai mult conținut, cu atât aveam mai mult succes. Însă astăzi, principalul obiectiv al marketing-ului prin conținut nu este de a inunda platformele cu tot felul de conținut, ci de a oferi informații calitative și catchy audienței. Pentru că marketing-ul actual nu înseamnă doar vânzări, ci un set complet de aspecte precum:

  • Vizibilitate
  • Credibilitate
  • Fidelitate
  • Poziționare autoritară
  • Competiție
  • Recomandare

Cum să îți schimbi strategia de marketing?

Strategia de marketing prin conținut este cea care îți urcă, dar și cel care îți coboară afacerea. În ecosistemul online, ea este piesa de rezistență care spune o poveste. Cu ajutorul său, se generează interacțiuni cu afacerea ta, se creează comunitatea ta, brandul tău. De aceea, de la început trebuie să fii atent la conținutul pe care îl distribui pentru a nu crea o impresie nepotrivită.

Se întâmplă ca pe parcurs, odată cu evoluția afacerii să apară și schimbări și în mediul online, mai ales că aici schimbările sunt la ordinea zilei. Însă fii atent! Dacă ai ales un anumit ton de a vorbi cu clienți, un anumit template pentru postări, sau orice alt element reprezentativ o perioadă îndelungată de timp, ideal ar fi să nu faci o schimbare bruscă. Una treptată și anunțată este modalitatea perfectă prin care îți obișnuiești clienții. Din contră, poți folosi această schimbare ca o metodă de a le atrage atenția și a le stârni curiozitatea pe viitor. Titluri precum ”Something new is coming soon. Stay tuned” au impact asupra utilizatorilor și le trezește interes.

Schimbările nu sunt ușor acceptat pentru nimeni. Poți risca să alegi ceva ce nu este user-friendly. De aceea, cel mai recomandat atunci când dorești să faci o schimbare a imaginii tale de brand ar fi să apelezi la sfatul specialiștilor în domeniul marketing online. Găsește o agenție de marketing specializată în îmbunătățirea strategiei de conținut a afacerilor. Ce coincidență că te afli aici, nu?

Cum trebuie să arate o strategie de marketing?

Mai devreme, am vorbit despre îmbunătățirea strategiei de marketing online. Dar cum arată de fapt, o strategie de marketing online? Ce conține? La ce folosește? Astea sunt probabil întrebări pe care ți le pui adesea, dacă afacerea ta online este la nivel de start-up acum.

Îți spunem bun venit în lumea marketingului online și te ajutăm să clarifici aceste nelămuriri pentru a ști cum să îți promovezi afacerea de acum încolo.

O strategie de marketing prin conținut este formată din următoarele elemente:

–  postări pe rețele de socializare: Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, Google, LinkedIn, Twitter.

–  articole de blog

– advertoriale

– newslettere

– articole

– guest blogging

Creând conținut adecvat tipului tău de afacere, ajungi la o audiență mai mare și obții rezultatele pe care le dorești. În Social Media, poți alege să postezi în doar pe canalele unde publicul țintă este prezent. Poți crea însă conținut pe cât mai multe canale pentru a mări șansele de a atrage clienți.

Un alt truc pentru engagement este să creezi mai multe formate de conținut: reels, bannere, articole, story. O altă modalitate prin care poți atinge obiectivele de marketing ale afacerii tale este crearea conținutului în funcție de  perioada de teasing. Poți crea un calendar după care să creezi conținut specific în funcție de specific. Încearcă toate aceste metode de promovare online prin conținut, iar în final alege ce generează rezultate.

Promovarea pe Facebook

Facebook este o platformă extrem de valoroasă pentru marketeri. Aici, poți atrage cel mai mult engagement, poți ține legătura cu publicul tău, îl convingi să îți cumpere serviciile sau produsele. În plus, contribuie semnificativ la brand awareness-ul afacerii. Imaginează-ți doar câți utilizatori există pe Facebook.

Folosind postări pe Facebook, poți informa clienții despre servicii, promoții și noutăți. Din păcate, nu îi poți convinge neapărat să cumpere. Utilizatorii Facebook se află acolo mai mult pentru relaxare și finalizează comenzi doar dacă le este cu adevărat distrasă atenția. Cumpărătorii adevărați se găsesc pe Google. Însă, acest lucru se poate folosi în favoarea afacerii tale prin intermediul rețelelor de socializare. Soluția? Retargeting de la Facebook. El te va ajuta să afișezi reclame potențialilor clienți care ți-au vizitat site-ul sau au interacționat cu el într-un fel sau altul.

Un alt avantaj al platformei Facebook este că aici poți găsi clienți potențiali nori care sunt similari cu cei care au cumpărat deja produsele tale. Da, Facebook ne permite să setăm o audiență exactă. Tot ce este nevoie este să îi cerem să găsească mai mulți oameni lookalike cu cei care au vizitat site-ul nostru. Pentru asta, este necesară instalarea Facebook Pixel, instrumentul care te va ajuta să creezi strategii de conținut avansate prin targetare.

Prima parte din Cum să îți îmbunătățești strategia de content online te învață ce reprezintă o strategie de marketing și cum în ce constă, cât și câteva trucuri despre crearea conținutului pentru Facebook. Sperăm ca informațiile nostre să te ajute pe viitor. Te așteptăm și cu partea a doua în curând.