Cum să îți promovezi gratuit afacerea pe Facebook?

Cum să îți promovezi gratuit afacerea pe Facebook?

Când vine vorba de promovare gratuită pe Facebook, majoritatea tind să cred că este un proces cu slabe șanse de reușită. Însă, există anumite trucuri care te învață cum să îți promovezi gratuit afacerea pe Facebook. Iar dacă ții cont de ele, poți reuși să îți promovezi afacerea la fel de eficient ca în cazul reclamelor plătite.

Cum să îți promovezi gratuit afacerea pe Facebook?

Într-adevăr, procesul de promovare organică pe Facebook este mai complicat față de promovarea plătită. Cu toate acestea, nu este imposibil. Specialiștii în Social Media Marketing au identificat că există anumite tehnici care îți pot face afacerea mai vizibilă pe Facebook fără să plătești reclamă. Mai jos, ai 10 strategii de marketing pentru promovare gratuită pe Facebook.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îți promovezi gratuit afacerea în mediul online:

Oferă informații relevante publicului

promovare online

Primul și cel mai important sfat este acela de a informa corect publicul cu privind afacerea ta. Oferă detalii pertinente, utile, relevante – scrise, desigur, într-un mod original și adaptate la audiența ta. Modul de adresare este cel care atrage atenția. Însă, informația corectă este cea care transformă utilizatorul Facebook în client. Așa că fii consecvent și spune lucrurilor pe nume. La final, adaugă un mesaj call-to-action prietenos și convingător. Poți adăuga diverse hashtag-uri și emoji-uri pentru un plus de originalitate.

Folosește imagini de calitate

Creează imagini atractive, prietenoase cu audiența ta. Încearcă să folosești culorile afacerii tale, să le faci interactive și să aibă un design profesional. Asigură-te că logo-ul nu lipsește, adresa site-ului tău web, în caz că ai unul, și alte informații de contact. De asemenea, postează și poze reale pentru a-i arăta publicului cum arată produsele/afacerea ta.

Creează video-uri

Facebook-ul mereu a fost concentrat asupra conținutului vizual, poze, imagini, video-uri. În ultima vreme, trendurile au tins mai mult către video. De aceea, și tu ar trebui să evoluezi odată cu trendurile și să îți adaptezi afacerea în funcție de acestea. În funcție de tipul de afacere pe care îl ai, creează cu regularitate conținut video. Poți face chiar transmisiuni live în care să răspunzi direct la întrebări. Sau poți crea video-uri cu despre produse: cum le realizezi, ce beneficii generează, cum se folosesc, etc. Ai o mulțime de opțiuni.

Postează în grupuri

afacerea online

Înscrie-te în grupuri de Facebook în care sunt prezenți utilizatori din sfera ta de interes. Acolo, vei ști sigur că găsești oameni interesați de ce vinzi. Deci, este mediul ideal unde să îți promovezi afacerea. Postează cu regularitate pe grup fără a face promo excesiv. Asigură-te și că ai un conținut cu adevărat potrivit cu profilul grupului.

Poți, de asemenea, să creezi tu propriul tău grup în care să incluzi comunitatea ta din online. Acolo, poți promova produse pentru cei interesați și îți poți încuraja membrii să adauge și alte persoane.

Fii la curent cu noutățile din domeniul tău

strategie de marketing

Este de datoria ta să cunoști orice este nou în domeniul tău. Informează-te zilnic despre tendințele care apar și distribuie informația mai departe publicului tău. Astfel, vei fi printre primii care postează noutățile. Publicul tău va fi atras, îți va vedea afacerea ca pe o sursă pertinentă de informație și va avea mai multă încredere în ce vinzi. În plus, postarea ta poate deveni chiar virală.

Interacționează cu audiența prin postări

Adresând întrebări, publicul va interacționa mai mult cu postările tale. Întrebări de tipul ”Ce părere ai despre asta?”; ”Tu ce preferi?”, etc., pot părea clișeice, însă sunt foarte eficiente când vine vorba de engagement. Astfel, poți obține recenzii și chiar idei valoroase. Postările de acest gen te pot duce mai aproape de publicul tău. Ține cont de fiecare răspuns și creează conversații cu oamenii care îți scriu.

Cere recenzii

magazin online

În online majoritatea oamenilor se ghidează după păreri. Cu cât o pagină are mai multe aprecieri și recenzii pozitive, cu atât aceasta va stârni interesul și va conferi un sentiment de încredere potențialilor clienți. Invită-ți prietenii, familia, clienții să ofere recenzii pe Facebook despre afacerea ta. Apoi, distribuie-le și mulțumește-le pentru a te asigura că publicul tău vede că afacerea ta este apreciată de ceilalți.

Trimite invitații de apreciere a paginii prietenilor tăi

optimizare seo

Pentru a crește vizibilitatea brandului tău, poți da de știre că afacerea ta are o pagină de Facebook, invitându-ți prieteni de pe contul personal să îți aprecieze pagina. De asemenea, încurajează-i să îți distribuie postările și să trimită invitații la rândul lor. Te asigurăm că acesta va fi momentul în care vei realiza cine este cu adevărat alături de tine.

Citează surse cu autoritate

Este important să îți urmărești competiția. Dar ce este și mai important este să te concentrezi pe firmele cu autoritate în domeniu. Țintește că fii la fel de sus ca ei și adaptează-ți conținutul și serviciile la modul lor de promovare. Desigur, într-un mod original. Poți chiar să le distribui postările și să îi citezi atunci când le folosești informația.

Creează story-uri

Imaginile postate la ”Povestea mea” din Facebook arată că ești prezent și implicat în afacerea ta. Audiența ta te va urmări, va interacționa cu tine și îți va trimite mesaje. Astfel, îți cresc șansele de a vinde.

De ce să îți promovezi afacerea pe Facebook?

Facebook este o platformă preferată de publicul român. Majoritatea locuitorilor români folosesc Facebook. De aceea, este platforma ideală unde să te adresezi publicului tău indiferent de tipul de afacere. Aici, îți poți găsi cel mai ușor potențiali clienți și poți comunica cu cei actuali.

agentie de marketing

Promovarea pe Facebook poate fi plătită sau gratuită. Ambele sunt eficiente. Diferența dintre ele este că reclamele plătite pe Facebook generează rezultate mult mai rapid. Promovarea gratuită pe Facebook constă în mai multă implicare și se desfășoară pe o perioadă mai îndelungată de timp pentru a aduce rezultate considerabile.

Majoritatea afacerilor își îndreaptă atenția către promovarea plătită pe Facebook. Însă și acest proces poate fi în zadar fără un content calitativ și relevant. Indiferent pentru ce mijloace optezi pentru a-ți promovare, un lucru este cert. Promovarea organică este esențială. De multe ori vine în completarea promovării plătite. De aceea, trebuie să ții cont de aceste sfaturi pentru o afacere mai vizibilă.

Vezi mai multe detalii despre cum să îți promovezi gratuit afacerea pe Facebook în secțiunea noastră de bloguri. Poți contacta agenția noastră de marketing pentru o ofertă personalizată de postări organice cu content profesional, pentru reclame plătite Google Ads, sau pe rețele de socializare Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads, iar noi te vom ajuta să ajungi mai aproape de publicul tău. Ne găsești pe Facebook și Instagram, sau completând formularul nostru de contact aici.