STRATEGIE DE PROMOVARE ONLINE PENTRU AFACERI MICI ȘI MIJLOCII
Ai o idee fantastică ce crezi că-ți va aduce succesul în lumea afacerilor? Super! Dar nu este suficient doar să ai o idee. Odată ce începi să pui bazele acelei afaceri, apare și întrebarea “Cum îmi fac afacerea cunoscută?”. Domeniul marketing-ului a evoluat de-a lungul anilor, atât marketingul offline, cât și marketingul online. Din ce în ce mai multe trenduri cu care trebuie să ții pasul și o audiență din ce în ce mai diversificată. Realitatea este că fiecare pas trebuie gândit și analizat cu atenție înainte de a investi într-o strategie de promovare online sau offline.
Afacerile mici și mijlocii trebuie să se afirme, să-și facă simțită prezența pe piață. Indiferent că vinzi produse sau servicii, promovarea online a devenit o necesitatea pentru afaceri. Apar constant noi canale de promovare ce te aduc tot mai aproape de audiența ta și îți oferă o șansă nouă a-ți îmbunătăți promovarea în mediul online.
Ai o afacere la început de drum și ești curios să afli cum te-ar putea ajuta o strategie de marketing online? Atunci hai să descoperi câteva dintre beneficiile promovarii online a afacerilor mici și mijlocii!
De ce ai nevoie de o strategie de promovare online?
Este o întrebare constantă. De ce să investesc în promovarea online? Afacerile mici și mijlocii dispun de un buget limitat pe care trebuie să îl folosească cât mai eficient și strategic. Însă dacă aloci timp elaborării unei strategii de promovare online eficiente și pe baza bugetului tău, rezultatele pot fi considerabile, fără investiții ce îți vor da bugetul peste cap.
Marketingul online ar trebuie să fie de nelipsit din strategia ta de promovare a afacerii. De ce? Pentru că:
- poți măsura rezultatele periodic pentru a descoperi ce canale îți aduc cele mai bune rezultate și ce trebuie îmbunătățit
- poți ajunge la o audiență mult mai mare într-un timp scurt
- comunici mult mai rapid și eficient cu clienții
- rețelele de socializare reprezintă un tool eficient de creștere a numărului de clienți
- promovezi conținutul către o audiență targetată, relevantă industriei din care face parte afacerea ta
- un site de prezentare sau un magazin online îți oferă șansa de a apărea în motoarele de căutare
- îți optimizezi conținutul site-ului pe baza cuvintelor cheie pentru a ajunge la acei clienți interesați de ceea ce tu oferi
- pe baza tool-urilor de analiză și măsurare poți lua decizii concrete de îmbunătățire a strategiei de promovare online, atât pentru promovarea pe rețelele de socializare, cât și promovarea pe Google
Ce trebuie să conțină o strategie de promovare online eficientă?
Dacă ți-am stârnit curiozitatea, în continuare îți vom prezenta elementele pe care trebuie să le conțină strategia ta pentru marketing online. Fiecare element joacă un rol în succesul afacerii tale online. Cu cât eficientizezi strategia de promovare pentru fiecare canal online folosit, cu atât mai mult te vei bucura de rezultate, fără investiții exagerate.
Un prim pas este structurarea unui website de prezentare și optimizarea SEO. Ce înseamnă, mai exact? Search Engine Optimization sau SEO este optimizarea conținutului site-ului afacerii tale pe baza unor cuvinte cheie și a unor elemente HTML ce ajută la o poziționare mai bună în lista cu rezultate pe motoarele de căutare, precum Google. O arhitectură corectă a site-ului, viteza de încărcare, link-urile interne, toate sunt elemente SEO atât de importante pentru site-ul tău. Mai mult, să nu uităm despre optimizarea pentru dispozitivele mobile.
Creștere organică
Dacă tot am menționat Google în paragraful anterior, hai să elaborăm acest subiect. Pe lângă optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, Google îți pune la dispoziție și tool-uri de analiză și urmărire a rezultatelor prin Google Analytics și Google Search Console. De asemenea, prin crearea profilului companiei tale în Google My Business și adăugarea în Google Maps afacerea ta va prezenta încredere și credibilitate pentru utilizatorii online. Google My Business va oferi acestora și informații precum programul de lucru, site-ul oficial sau review-uri ale clienților.
După crearea site-ului, poți implementa în strategia de promovare online și marketingul prin conținut. Cum te poate ajuta? De exemplu, poți alege o secțiune de blog integrată în site-ul tău prin care să convingi audiența despre produsele sau serviciile oferite de afacerea ta. Și această secțiune de blog trebuie optimizată SEO pentru rezultate eficiente.
Care este rețeta succesului?
Odată creat site-ul de prezentare, trebuie să îl promovezi cât mai eficient. Aici poți folosi social media marketing. Rețelele de socializare au evoluat de-a lungul anilor și au observat necesitatea afacerilor de a avea un profil credibil prin care pot distribui conținut către audiența lor și prin care pot comunica eficient. Facebook, Instagram, chiar și Tik Tok oferă șansa afacerilor mici și mijlocii de a-și crea un profil pentru a fi mai aproape de audiența lor. Însă strategia de promovare pe social media trebuie elaborată atent pentru a evita să investești resurse în canalul greșit. Cine este audiența ta? Cui te adresezi? Și mai important, ce fel de conținut vei promova pe rețelele de socializare? În funcție de răspunsurile la aceste întrebări, poți alege rețeaua de socializare cu cel mai mare potențial.
Toate acestea te pot ajuta să-ți promovezi organic afacerea ta. Creșterea organică înseamnă o creștere fără reclame plătite, realizată doar pe baza optimizarilor la nivel de conținut. Această creștere organică este un prim pas esențial în strategia de promovare online a afacerilor.
Promovarea plătită în strategia de promovare online
Dacă punctul de pornire este creșterea organică afacerii, promovarea plătită va da un boost conținutului creat și va ajuta la recunoașterea afacerii tale. Îți vei extinde audiența și vei crește șansele de a-ți vinde produsele sau serviciile.
Atât Facebook Ads, Instagram Ads, cât și Google Ads și mai nou Tik Tok Ads sunt un mod eficient de a atrage atenția utilizatorilor online asupra afacerii tale. Printre beneficiile reclamelor plătite sunt targetarea cât mai precisă, distribuirea conținutului, creșterea vizitelor pe site și interacțiunea cu pagina afacerii tale. Astfel, eficientizarea reclamei plătite depinde foarte mult de calitatea conținutului. Acesta atrage atenția și stârnește interesul. Mai mult, ai control asupra costurilor și tu decizi cât de mult investești în reclama plătită. Urmărești progresul reclamelor și obții date despre interacțiunea cu acestea sau rezultate.
Ți-ai optimizat strategia de promovare online a afacerii tale?
Mediul online pentru afaceri este în continuă evoluție. Apar noi tendinte, noi reglementări din punct de vedere al conținutului. Pentru a-ți menține drumul spre succes trebuie să te uiți atent la ce strategie de promovare online alegi și cum o poți îmbunătăți. Dacă ești pregătit să faci primii pași în mediul online, hai la GlobalDev să elaborăm o strategie eficientă și personalizată pentru afacerea ta!