O imagine cât o mie de cuvinte - Cum să optimizezi SEO imaginile?
Optimizarea SEO a paginilor dintr-un site presupune mai multe aspecte de care trebuie să ții cont. Acest procedeu include o serie de elemente ce trebuie optimizate individual în funcție de necesitățile fiecăruia. Printre elementele unei pagini ce trebuie optimizate se numără adresa URL, meta titlul și meta descrierea, conținutul și, nu în ultimul rând, imaginile. Cu toate că majoritatea personelor acordă în special atenție optimizării textelor, imaginile nu trebuie nicidecum neglijate. Ele creează o experiență plăcută utilizatorilor, îi atrage și le transmit mesaje. Optimizarea imaginilor contribuie de asemenea la indexare. Așa că nu te sfii să le folosești cât mai des în paginile din website. Dacă vrei în paginile din website o imagine cât o mie de cuvinte, află cum să optimizezi SEO imaginile din articolul de mai jos.
Importanța optimizării imaginilor de un website
Pentru a genera mai mult trafic organic, motoarele de căutare mai țin cont și de alți factori de indexare. Optimizarea imaginilor este unul dintre ei, dar nu suficient pentru a realiza o optimizare complexă. Cu ajutorul ei, lovim însă doi iepuri dintr-un foc în căutările Google. De ce? Pentru că ne crește ranking-ul în căutările Google și ne plasează și în secțiune de imagini Google. Astfel, ni se dublează șansa de a avea mai mulți cumpărători. Însă, pentru asta trebuie să le acordăm puțină atenție detaliilor.
Fie că vorbim despre un site de prezentare, un magazin online, un site de știri sau de un blog, fiecare website are ca și conținut text și imagini. Imaginile sunt primele care atrag atenția utilizatorilor. Textul vine în completarea lor. Iar dacă le descrie întocmai, parametrii motoarelor de căutare îți vor găsi site-ul ca fiind user-friendly și îl vor poziționa cât mai sus pe prima pagină. Chiar și utilizatorii vor aprecia compatibilitatea dintre text și imagini, realizând mai multe conversii pe site.
Cum optimizezi SEO imaginile dintr-o pagină web?
Pentru o optimizare SEO corectă a imaginilor din pagină trebuie să ținem cont de următoarele aspecte:
- Dimensiunea imaginii. Ca regulă de bază, o imagine nu trebuie să depășească 1920×1080. Astfel, nu vor exista probleme legate de încărcarea imaginilor.
- Formatul imaginii. Deși cele mai utilizate formate sunt JPG și PNG, formatele precum WEBP și JPEG 2000 sunt considerate a se adapta mai ușor browserelor moderne.
- Text alternativ / ALT-title. Este musai sa ”botezăm” fiecare imagine din site cu un ”ALT-title”. Acesta ar putea fi un cuvânt cheie principal sau o variație a unui cuvânt cheie. Fiecare cuvânt cheie atribuit unei imagini va deschide o serie de imagini relevante pe acel cuvânt. Astfel, motoarele de căutare vor fi capabile să vadă imaginile, să le indexeze și să le arate utilizatorilor interesați de acel cuvânt cheie.
Reguli de bază pentru optimizarea corectă a imaginilor
- Descrierea pozei trebuie să fie exactă, însă să conțină cuvânt cheie, o scurtă detaliere.
- Textul introdus nu trebuie să depășească 125 de caractere pentru a nu fi considerat spam.
- Este exclus ca descrierea imaginii să înceapă cu cuvinte precum: poză/fotografie/imagine/descriere.
- Evită keyword stuffing-ul, adică folosirea mai multor cuvinte cheie. Ideal ar fi unul principal și suplimentar un sinonim sau o variațiune a cuvântului cheie de bază.
- Imaginile de pe o pagina nu trebuie să conțină același cuvânt cheie.
- Recomandat este ca o imagine să nu aibă mai mult de 50-150 KB și să nu fie mai mare de 1920×1080.
- Pentru a spori optimizarea, este recomandat ca fiecare paragraf cu subtitlu să vină cu o imagine reprezentativă.
- Pentru o încărcare mai rapidă a paginii, trebuie utilizat un format potrivit cu browserul pe care clienții îl folosesc cel mai adesea.
Ți-am stârnit interesul despre optimizarea SEO? Avem o mulțime de alte strategii de marketing online care îți vor îmbunătăți afacerea. Contactează-ne, iar noi te vom ghida pas cu pas pe drumul spre succesul afacerii tale. Echipa GlobalDev îți stă la dispoziție cu servicii complete de marketing online.