Magazin pe Facebook sau Facebook Shop: Avantaje si Dezavantaje

magazin pe Facebook

Ai facut primul pas in online si ai creat o pagina de Facebook pentru afacerea ta. Insa vrei sa iti cresti vanzarile de produse si servicii si sa le promovezi cat mai eficient. Aici intra in joc optiunea de Facebook shop sau magazin pe Facebook, pusa la dispozitie de catre platforma pentru paginile de tip business. Sectiunea este gratuita si se poate adauga foarte usor din Setari. Odata ce ai urmat pasii- adaugare poze cu produse, descriere, pret- vizitatorii paginii si clienti vor avea acces mai usor la ceea ce tu oferi.

Cum functioneaza un magazin pe Facebook?

Dupa ce ai creat sectiunea de „Shop”, urmatorul pas este promovarea corecta si eficienta. Publicul tau tinta va fi atras catre pagina de Facebook si va fi cu un pas mai aproape de a achizitiona produsele sau serviciile oferite de tine. Exista doua modalitati de cumparare disponibile pentru Romania: fie printr-un mesaj privat trimis catre pagina, fie prin redirectionarea catre un website sau magazin online, daca acestea exista. In general, afacerile mici cu un buget limitat opteaza pentru prima modalitate de finalizare a vanzari, cea prin mesaj privat. Crearea unui website sau magazin online necesita resurse in plus, dar aduce mai multa credibilitate profilului business.

Atunci cand pui bazele unei afaceri pe Facebook si intentionezi sa creezi un Facebook Shop, ar trebui sa tii cont de urmatoarele sfaturi. Acestea ajuta la optimizarea paginii si te vor ajuta sa ajungi la audienta ta.

  • Alege un nume potrivit si usor de gasit de potentiali cumparatori
  • Adauga poze relevante cu descrieri detaliate
  • Daca nu ai un website/ magazin online, va trebui sa raspunzi rapid la mesajele si solicitarile clientilor
  • Distribuie produsele noi adaugate alaturi de un continut relevant pentru a incuraja audienta sa iti viziteze pagina si sa achizitioneze produsele sau serviciile tale
  • Creeaza campanii de promovare cat mai eficiente si bine targetate

Care sunt avantajele si dezavantajele unui Facebook Shop?

Avantaje:

  • Cresterea brand-ului prin like-uri, share-uri
  • Comunicare mai eficienta
  • Cresterea vanzarilor
  • Folosirea unui numar mai mic de resurse comparativ cu un website sau magazin online
  • Comunitatea Facebook creste continuu, deci este un element ce nu ar trebui sa lipseasca din strategia ta de social media marketing
  • O optiune mai prietenoasa, mai personala

Dezavantaje:

  • Nu ai control total asupra paginii, astfel te poti trezi cu pagina inchisa sau dezactivata fara un motiv foarte intemeiat
  • Analiza datelor este limitata doar la informatiile oferite de platforma comparativ cu un website unde ai acces la date mult mai concludente si relevante
  • Tine minte ca magazinul pe Facebook nu iti apartine si este supus termenilor si conditiilor implementate de Facebook
  • Nivel scazut de incredere fata de un magazin online sau website
  • Limitari cand vine vorba de o personalizare cat mai relevanta brand-ului tau

Orice afacere poate creste printr-o strategie de promovare online bine structurata in functie de resursele detinute si publicul tinta. Atunci cand alegi crearea unui magazin pe Facebook, faci primul pas spre imbunatatirea relatiei dintre firma ta si potentialii clienti. Vei fi cu un pas mai aproape de ei, iar si vor fi cu un pas mai aproape de a achizitiona produsele sau serviciile tale.