Culorile in mediul online- semnificatie si importanta
Culoarea este un element cu un impact major asupra experientei vizitatorilor unui site. In general, culorile alese in mediul online trebuie sa exprime cat mai bine tema paginii si mesajul transmis de aceasta. Culorile in mediul online pot atrage atentia si pot crea dinamism, astfel vizitatorul devine mai activ si interactioneaza cu pagina respectiva. Plecand de la nuante deschise pana la nuantele mai inchise, sobre, fiecare paleta de culori transmite un mesaj non-verbal.
Ce transmite fiecare culoare?
Culorile pot fi impartite in trei mari categorii: neutre, calde si reci. Cele neutre sunt, de exemplu nuantele de gri sau maro. Cele calde, rosu, galben, portocaliu exprima fericire si optimism in timp ce culorile reci denota mai multa autoritate si profesionalism. Atat in mediul online cat si in offline, paleta de culori este intotdeauna aleasa in functie de specificul activitatii desfasurate. De aceea exista companii ce au devenit usor de recunoscut dupa culorile incluse fie in logo, pagini online sau magazine si produse fizice.
Culorile in mediul online-Alegerea potrivita a acestora
Orice paleta de culori aleasa pentru mediul online al afacerii tale trebuie sa se potriveasca mesajului pe care doresti sa il transmiti. In general, se aleg cel mult trei culori, din zona culorilor primare. Culoarea potrivita are puterea de a transmite un mesaj pozitiv si poate influenta decizia de cumparare, in cazul unui magazin online.
Rosu– arata putere, incredere si dinamism. Conform studiilor, culoarea rosie influenteaza clientul si puterea sa de cumparare.
Galben– este despre prietenie, fericire si optimism. Incurajeaza comunicarea, astfel vizitatorii site-ului se pot simti incurajati sa comunice mult mai usor.
Portocaliu– exprima joc, creativitate si entuziasm. In acelasi timp, portocaliul stimuleaza activitatea creierului si face ca vizitatorii paginii sa fie mult mai alerti.
Verde– este culoarea naturii, a vietii si prosperitatii. A devenit in ultimii ani si o culoare a eticii si sustenabilitatii.
Albastru– exprima stabilitate si incredere, siguranta. Este o optiune des intalnita in mediul corporate si a institutiilor financiare.
Negru– denota eleganta si seriozitate. Aceasta culoare este un simbol al exclusivismului si seriozitatii.
Alb– este culoarea puritatii, curateniei si simplitatii. Este de cele mai multe ori folosita in combinatie cu alte nuante mai puternice.
Alaturi de alte elemente precum logo-ul unei companii, designul paginii web si calitatea serviciilor sau produselor, paleta de culori aleasa transmit vizitatorului paginii anumite emotii si experiente. Astfel, culorile alese intaresc prezenta online si ajuta clientul in a distinge mai usor brandul.