CAMPANII EMAIL MARKETING: CUM TE AJUTĂ?

campanii email marketing

Ai aflat despre email marketing și ești curios să afli cum te-ar putea ajuta să-ți crești afacerea? Ei bine, dacă vrei să dezvolți campanii eficiente de email marketing, trebuie să citești acest articol. O strategie de email marketing îți poate aduce rezultate în vânzări și te poate ajuta să fidelizezi clienții existenți. 

E-mailul este un canal de comunicare și promovare foarte accesibil. De cele mai multe ori este privit ca și un canal de comunicare formal, tipic discuțiilor de afaceri sau trimiterea de documente. Însă cu ajutorul email marketing-ului poți menține legătura cu clienții existenți, dar poți și să achiziționezi clienți noi, interesați de produsele sau serviciile tale.  

Ce este email marketing?

În aria de promovare online a afacerilor, email marketing este o formă directă de marketing (DEM) ce are la bază strategii și tactici cu scopul de a crea și distribui conținut atractiv prin email. Rezultatul dorit în urma unei campanii de email marketing este de a crea o relație între afacerea ta și clienți. Mai mult, poți rimite informații promoționale cu scopul de a încuraja achiziția produselor sau serviciilor oferite de tine. 

Email marketing este folositor oricărui tip de afaceri. Dacă în articolele anterioare discutam despre faptul că Instagram nu se adresează tuturor tipurilor de afaceri sau că audiența variază de la o platformă de socializare la alta, email marketing poate aduce rezultate bune oricui. Adresa de email a devenit o informație solicitată de toate afacerile: restaurante, magazine, supermarket-uri sau farmacie. Toate acestea doresc crearea unei baze de clienți care pot fi ușor contactați prin email pentru a-i convinge să revină în viitor în acel magazin. 

Strategii în campanii email marketing 

Email marketing-ul poate fi folosit în mai multe scopuri, în funcție de obiectivele stabilite de tine. Acestea diferă de la site al site. Însă trebuie să stabilești obiective realizabile, măsurabile, din care poți aduna date relevante afacerii tale online.

Printre cele mai folosite obiective în campaniile de email marketing sunt:

  • convertirea unui vizitator – de ele mai multe ori te confrunți cu vizitatori care adaugă produse în coș, dar nu finalizează comanda? Conform studiilor, mai mult de jumătate din vizitatorii magazinelor online adaugă produse în coș, apoi părăsesc pagina web fără a finaliza achiziția. Cu ajutorul email marketing-ului poți crea și trimite un email acelor potențiali clienți pentru a le reaminti de produsele pe care le au în coș.
  • convinge vizitatorii să revină pe pagina ta – dacă ai reușit să atragi atenția utilizatorilor prin conținutul publicat pe site, atunci există șanse ca aceștia să revină. Însă poți crea o bază de date cu emailuri pe care o poți folosi atunci când postezi conținut nou pe pagina web pentru a atrage vizitatori pe site.
  • convinge utilizatorii să cumpere – poți încuraja vizitatorii să finalizeze cumpărăturile cu un cod de reducere sau prin abonarea la newsletter. Mai mult, poți fideliza clienții existenți prin reduceri exclusive trimise prin email.

Bune practici în eficientizarea campaniilor de email marketing

Campaniile de email marketing pot fi foarte eficiente, atunci când sunt folosite corect și strategic. Astfel, trebuie să ai în vedere anumite practici ce te pot ajuta să crești rata de conversie și să convingi cât mai mulți vizitatori să cumpere de la tine. 

  • testează diferite formate sau designuri ale emailului pentru a-l descoperi pe cel mai eficient
  • folosește o platformă pentru campaniile de email marketing pentru automatizarea e-mailurilor sau segmentarea audienței 
  • formulează un titlu atractiv, dar relevant cu subiectul e-mailului. Folosește titluri scurte însoțite de emoticoane, personalizează mesajul cât mai bine, trimite email-ul la momentul potrivit

Vrei să folosești campanii de email marketing?

Ești curios dacă poți atrage mai mulți clienți prin campanii de marketing? Sau vrei doar să îi fidelizezi pe cei existenți? Beneficiile email marketingului pentru afaceri sunt foarte multe și pot acoperi mai multe arii precum informarea, fidelizarea. Dacă până acum nu ai acordat multă atenție email marketingului, este momentul să începi!