A fost odată ca niciodată… o poveste despre trenduri în content marketing

trenduri în content marketing

Content-ul este și el un tool. Iar la fel ca orice alt tool din mediul online, criteriile de redactare și cerințele audienței se modifică periodic. Apar noi algoritmi de la Google, noi trenduri în content marketing sau în preferințele cititorilor. 

Scopul conținutului de pe un website este de a atrage vizitatori și de a le capta cât mai bine atenția. Cu cât conținutul unui website reușește să ofere informația căutată de vizitatori, cu atât mai mult aceștia vor reveni pe acea pagina în viitor. 

Sunt multe moduri prin care poți atrage atenția prin conținutul postat. Însă toate răspund la întrebarea de bază: „Cum îi ajută pe cititori ceea ce tu postezi?”. Nu este niciun secret că toți utilizatorii din online sunt căutarea a ceva ce au nevoie să afle, să descopere sau chiar să cumpere. Fie că vorbim de simplul „search” pe Google, postările sau anunțurile pe rețelele sociale, toate au și un scop informativ. 

Ce trebuie să știi despre trenduri în content marketing 

Se vorbește din ce în ce mai mult pe site-urile de specialitate despre trenduri în materie de content marketing și SEO. Toate acestea apar ca urmare a unei analize de piață profunde unde sunt urmărite îndeaproape schimbările de comportament și preferințele utilizatorilor. Atunci când se ține cont de acestea, cât și de tehnicile de redactare, content-ul devine mai mult decât un simplu text pe un website. Ia forma unei experiențe și îți ajută strategia de marketing online să atingă rezultatele dorite. 

Află mai multe despre trendurile de care trebuie să ții cont pentru content care să atragă vizitatori!

1. Elemente vizuale cât mai personalizate și concludente pentru content eficient

Partea vizuală a unui text a crescut de-a lungul anilor în preferințele utilizatorilor. Noua generație pune accent pe imagini cât mai personalizate și dinamice care să fie în strânsă legătură cu informația scrisă. Din punct de vedere vizual, totul este într-o continuă evoluție. Rețelele de socializare oferă posibilitatea de a crea filtre sau GIF-uri cu brandul tău. Toate cu scopul de a menține interesul utilizatorilor. Mai mult, și aceste imagini pot fi optimizate din punct de vedere SEO pentru a crește vizibilitatea site-ului. Fiecare element vizual inclus în site trebuie să fie numit folosind cuvintele cheie pe care se bazează textul ( de exemplu, briose-cu-capsuni.JPG). Acest detaliu are un impact pozitiv asupra vizibilității site-ului. 

2. Trenduri în content marketing. Video mai popular decât imaginile? DA! 

Și nu doar pe rețelele de socializare, ci și pentru a oferi informații și review-uri. Din punct de vedere vizual, un video captează mult mai ușor și rapid atenția. Conform unui sondaj realizat de HubSpot pe această temă, conținutul video este de departe în topul preferințelor utilizatorilor. Deși pare simplu, nu uita că un video de calitate și cu potențial trebuie să spună o poveste și să conțină elemente ce stârnesc curiozitatea urmăritorilor. Ca să poți spori efectul SEO, concentrează-te pe optimizarea video-urilor prin descrieri relevante cu textul, hashtag și link către articol. Dacă resursele îți permit crearea unui canal de YouTube, acesta poate fi conectat cu site-ul și va ajuta la credibilitatea și vizibilitatea paginii tale.  

3. Crearea unui conținut cât mai targetat, unde prioritatea este cititorul

Deja nu mai e niciun secret în conceptul „clientul este pus pe primul loc.” Această idee trebuie să stea și la baza creării unui conținut de calitate. Cititorul trebuie pus pe primul loc, la fel și interesele sale și motivele pentru care caută informația furnizată de tine. În funcție de cui te adresezi, content-ul trebuie să fie cât mai bine targetat acelui grup de persoane. Prin fiecare element și cuvânt, cititorul trebuie să simtă că te adresezi lui și nevoilor sale. Cum începe crearea unui text targetat și cu un conținut folositor? Prin ceea ce creatorii de conținut numesc Keyword Research. Pe baza acestor cuvinte cheie și a volumului de căutări ai posibilitatea sa ajungi la cât mai mulți utilizatori din online. Fiecare site trebuie sa aibă la bază o strategie de conținut și cuvinte cheie. 

4. E-A-T de la Google? Ce este și cum te ajută să creezi un conținut bun?

Google a publicat un Search Quality Guideline în care menționează că un content bun trebuie să dea dovadă de expertiză (E), autoritate (A) și încredere (T). Dacă ceea ce tu creezi pentru vizitatorii website-ului tău are aceste elemente, ești cu un pas mai aproape de un ranking mai bun pe Google. Practic, E-A-T îi ajută pe vizitatori să aibă mai multă încredere în informația furnizată de tine. Cum poți să dai dovadă de E-A-T? Prin statistici, acreditări, date exacte și link-uri pe care le câștigi atunci când alte site-uri verificate fac referință la pagina ta. 

5. Orice conținut trebuie să spună o poveste prin text, imagini sau video 

Emoțiile stau la baza unui conținut de succes. Povestea pe care o spui și trăirile prin care trece cititorul atunci când o citește te pot ajuta mai mult decât crezi. El trebuie să simtă că i te adresezi direct, că ceea ce tu scrii și despre ceea ce scrii îl ajută să își rezolve nevoile și să găsească o soluție. Puțin umor, puțin suspans și puțină încredere în sine sunt elemente pe care le va căuta în conținutul tău. 

Optimizează articolele prin noile trenduri în content marketing pentru un boost de calitate 

De curând, John Muller de la Google a abordat acest subiect dintr-o altă perspectivă: conținutul vechi cu o calitate scăzută și cum îmbunătățirea acestuia te poate ajuta să atragi mai mulți vizitatori. Cum e mai bine pentru website-ul tău? Să îmbunătățești conținutul sau să îl ștergi? Conform celor spuse de John, există două abordări pe care le poți încerca. 

În primul rând, orice conținut trebuie să ajute într-un fel cititorul. Vechi nu înseamnă neapărat nefolositor. De exemplu, dacă există conținut ce poate fi ușor actualizat, atunci asta trebuie să faci! Fie prin informația scrisă sau prin elemente vizuale, acea parte de conținut poate fi actualizată și poate oferi un boost site-ului tău. Însă dacă informația nu mai este relevantă în niciun fel, atunci este momentul să îi spui „adio” și să vii cu altceva de actualitate ce va atrage mai mulți vizitatori pe pagina ta.

Calitatea trebuie să primeze în orice element de conținut al unui website. Asta caută vizitatorii și utilizatorii online. Și asta caută și Google ca să te poată poziționa pe un ranking cât mai bun. Un conținut optimizat trebuie să facă parte din strategia ta de marketing online. Astfel, vei dovedi că ești la curent cu ultimele trenduri în content marketing.

SURSE

9 Emotional Hooks That Will Make Your Content 10x Better, Adam Heitzman (Mai 2021)

5 Big SEO & Content Marketing Trends You Need to Know Now, Julia McCoy (Martie 2021)

Content Experiences Are the New Content Marketing, Viola Eva (Decembrie 2020)

What to Do About Old Low Quality Content, Roger Montti (Iunie 2021)